10. travnja 2022.
NOVOSTI

Putopisi naših Erasmusovaca - Xica po Europi - Almeria, ep. 1

Naši studenti s radio X-ice Alisa Tešić i Karlo Stovrag javljaju nam se s Erasmusa u Španjolskoj i Portugalu. Kroz sljedećih nekoliko tjedana uživajte uz njihove doživljaje i iskustva koja ćemo objavljivati na našem portalu

Almeria, ep. 1

Hola! Moje ime je Alisa Tešić i studentica sam druge godine diplomskog studija Poslovne ekonomije smjera Turizam i razvoj na FET-u u Puli. Još prije nekoliko godina  ,dok sam bila brucošica, susrela sam se prvi put s pojmom Erasmusa odnosno mogućnošću razmjene studenata. Tada mi je to izgledalo vrlo apstraktno i u sebi sam mislila nema šanse da bih ikada skupila hrabrosti otići u drugu državu na studij. Međutim, svo vrijeme do 2. godine diplomskog, u meni je tinjala mala skrivena želja upravo za tim odlaskom. 18. listopada 2021. godine na stranicama Sveučilišta izašao je natječaj za individualnu mobilnost studenata u akademskoj godini 2021./2022. godini. Znala sam da je to bio moj poziv da se prijavim što sam i učinila. Nisam bila jedina koja je odlučila provesti semestar na razmjeni, pridružila mi se i kolegica Terezija Đurčević s istog smjera. Na moje -'Ajmo? odgovorila je -'Ajmo! I dogovor je bio sklopljen u svega nekoliko minuta. Naravno da nismo znale gdje ćemo pa nam je sljedeći korak bio istraživanje zanimljivih zemalja i ponuda njihovih fakulteta. Grad Almeria smješten na jugoistoku Španjolske bio je naš definitivni odabir. Usput se našoj maloj družini priključila kolegica Paula Filjar sa smjera Marketing. U novom sastavu, započele smo s prikupljanjem potrebne papirologije, nesvjesne u što smo se „uvalile“.

KONAČNI ODLAZAK - Uzbuđenje i zapetljane emocije

Subotu 5. veljače 2022. obilježio je Dan D, dan konačnog polaska. Plan puta bio je sljedeći: sa Željezničkog kolodvora iz Pule bio je organiziran transfer do zračne luke Marco Polo u Veneciji, a zatim let iz Venecije do Madrida gdje smo presjedale do Almerije. Put je bio dug i poprilično naporan. Tek u jednom trenutku među oblacima u kabini aviona, shvatila sam da odlazim u Španjolsku na jedan cijeli semestar. Osjećala sam tugu, sreću, uzbuđenje, veselje, neizvjesnost i ostale zapetljane emocije.

PRVI DOJMOVI - Grad u narančastom

Almeria je grad smješten na jugoistoku Španjolske, na obali Sredozemnog mora. Ima 181 702 stanovnika, a osnovao ga je Abd ar- Rahman III. 955. godine kao glavnu luku u svojoj namjeri da ojača obranu prema Sredozemnom moru. Ime potječe od arapske riječi Al – Mariyat što znači „ogledalo mora“. Ima godišnju temperaturu od 19,1°C, a klima je vruća i graniči s vrućom pustinjskom klimom što je čini jedinstvenim takvim gradom u Europi. Također je najsunčaniji  grad Europskog kontinenta s 320 sunčanih dana godišnje, iako vrlo vjetrovit. Bez obzira na ugodnu temperaturu i sunce, vrijeme ovdje itekako može zavarati zato je potrebno oblačiti se slojevito i mazati se kremom za sunčanje. Zanimljiva vremenska (ne)prilika kojoj sam svjedočila u Almeriji bila je pješčana oluja, kako ovdašnji stanovnici kažu „calima“. S obzirom da se geografski nalazimo vrlo blizu Africi kao i pustinji, nekoliko puta godišnje snažan afrički vjetar nanese pijesak. Kao posljedica toga cijeli grad poprima intenzivnu narančastu boju, a tragovi pijeska vidljivi su i na površinama automobila, kuća, cesta, a bilo ga je i u moru.

Najljepši dio Almerije zove se El Zapillo, plaža i šetnjica s restoranima i kafićima gdje se često mogu vidjeti surferi i čarobni zalasci sunca.  Skoro u svakom ugostiteljskom objektu moguće je naručiti Tapase – komad kruha sa sirom, šunkom, pršutom ili nečim drugim, a poslužuje se uz pivo ili Tinto de Verano (piće slično Sangriji).

Zanimljiva činjenica je i ta da Španjolci imaju neobično radno vrijeme od 9 do 14 h i od 17 do 20 h. Period između dvije smjene služi za odmor tzv. siestu. Ona predstavlja kratko drijemanje u ranim poslijepodnevnim satima, često nakon ručka. Takvo spavanje uobičajena je tradicija u određenim zemljama, osobito gdje je toplo vrijeme (čitaj Španjolska). Osim odmora, Španjolci vole partyje odnosno Fieste, dakle možemo zaključiti – kad nije Siesta onda je Fiesta! Njihova uobičajena praksa je tulumarenje svakoga dana u tjednu uključujući i nedjelju kada party započinje već u 17 h i traje do 6 ujutro iako ponedjeljak predstavlja početak novog radnog tjedna.

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­O SVEUČILIŠTU - Veliki kampus i brojne mogućnosti za studente

8. veljače održan je orijentacijski dan za Erasmus studente, otprilike nas 300-tinjak. Kampus je poprilično velik i nalazi se uz samu obalu mora, a okružen je palmama iz kojih se čuje cvrkut ptica i kreštanje papiga. Mogućnosti koje Sveučilište nudi svojim studentima su raznovrsne, od sportskih aktivnosti poput plivanja, nogometa, odbojke, jahanja, planinarenja do kreativnih aktivnosti kao što je tečaj fotografije, poezije, glume, astronomije i dr. U kampusu se nalazi nekoliko menza, restorana i kafića pa čak i banka, a za sve ljubitelje najfinije kave postavljen je Starbucks kutak.

Nakon prvih nekoliko tjedana pravog kulturološkog šoka i smirivanja dojmova, napokon je započeo period privikavanja i upoznavanja Španjolske, o čemu ću svakako pisati u sljedećem javljanju, a do tad Adios!