07. veljače 2019.
NOVOSTI

IZ MEDIJA: STANODAVCI I STUDENTI OCJENJIVAT ĆE JEDNI DRUGE Pulske studentice osmislile aplikaciju koja bi trebala olakšati najam stanova u gradu

IZ MEDIJA: STANODAVCI I STUDENTI OCJENJIVAT ĆE JEDNI DRUGE Pulske studentice osmislile aplikaciju koja bi trebala olakšati najam stanova u gradu

U aplikaciji će biti navedena točna lokacija stana. Tako se onih "10 minuta do faksa pješice" neće moći iznenada pretvoriti u sat vremena. Pisat će blizina prvog marketa, kafića, kioska, ima li klime, jesu li režije uključene ili nisu, je li stan slobodan preko cijele godine ili samo do ljeta, ima li kućanskih aparata

Aplikacija STAPP, koja će studentima pomoći da brže, lakše i pouzdanije pronađu stan u gradu u kojem studiraju, projekt je mladih studentica učiteljskog studija u Puli Ines Pruginić (23), Matee Selimović (21) i Patricije Šverko (20). Tu inovativnu zamisao prepoznao je i stručni žiri Start-Up akademije, koji im je dodijelio drugo mjesto u završnici prvenstva Istre u poduzetničkim idejama.

Na ideju su, objašnjavaju djevojke još uvijek vidljivo pod dojmom cijelog događaja, došle spontano - razgovorom. Nekako se nametnulo kao tema samo od sebe. I to zbog vlastitih iskustava u podstanarstvu. Iako im je, iskrene su, informatika bila takoreći strani pojam. Nisu ni znale što je programiranje. No, profesori su, pričaju, zaista bili sto posto uz njih. Zadatke su riješile timski, bez prepreka vrijednih spomena.

O čemu je, zapravo, riječ? Spomenuta aplikacija sadržavat će komentare, recenzije, slike, detaljan opis stana. I po tome je različita od oglasa u, recimo, Butigi ili Njuškalu, pričaju. Morat će biti navedena točna lokacija stana. Obavezno. Tako se onih "10 minuta do faksa pješice" neće moći iznenada pretvoriti u sat vremena. Pisat će blizina prvog marketa, kafića, kioska, ima li klime, jesu li režije uključene ili nisu, je li stan slobodan preko cijele godine ili samo do ljeta, ima li kućanskih aparata. Jer bitno je, ističu mlade studentice, da osoba koja želi unajmiti stan zna ima li perilice za rublje ili nema. Na taj će način i oni koji dolaze iz drugih krajeva moći odlučiti je li im taj stan poželjan ili nije. Prije nego li uopće dođu do Pule. Osim toga, bit će to poticaj i stanodavcima da neke stvari možda promijene, razmisle o njima. Po recenzijama će se znati jesu li prostorije zamračene ili svijetle, kakav su dojam ostavili najmodavci kod drugih studenata. Zašto ne? Nekima odgovara jedno, drugima nešto sasvim drugačije, napominju.

- Mi želimo postići te recenzije i komentiranja da bi studenti znali kod koga dolaze. Upoznali možda osobu i prije nego unajme stan. Mislim da je to najveći problem. Čak niti ne sam pronalazak stana. Upoznati stanodavca je najbitnije, priča Patricia koja je iz Lanišća. Prisjeća se da je zvala sve moguće brojeve iz Butige da pronađe stan. Dolazila je u Pulu skoro svaki mjesec. Nikako na zelenu granu.

Ocijene na aplikaciji će nešto promijeniti, sigurne su studentice. Jer za sada sve ostaje na pričama, a ovako će biti javno, kao na Airbnb-u, kaže Matea.

Izvor: Glas Istre